ROZHOVORY PRO DOBRATICKÝ ZPRAVODAJ A WEB. OBCE

04.09.2015 19:05
ROZHOVOR PRO DOBRATICKÝ ZPRAVODAJ
MARTIN BLAHUTA
K prvním mistrovským bodům druhé sezóny TJ
Dobratice v 1.A třídě nastupují dnes fotbalisté
s novým trenérem. Ţezla se po Mariánu Korabíkovi
ujímá šestačtyřicetiletý Martin BLAHUTA. A tak
se stává pro nás prvním v řadě, koho se zeptáme na
pár zajímavostí.
 
1. Čím je pro Tebe fotbal?
Je to droga, bez které bych asi umřel!
2. Jaké jsou Tvoje největší fotbalové úspěchy jako
hráče?
Moţná kdybych si v 15 letech na Stovkách jako
dorostenec Válcoven proti muţům Bašky nezlomil
obě holenní kosti, a byl skoro rok o berlích, mohly
být i větší, ale já byl se svou kariérou spokojen a
ničeho nelituji. Dorost jsem ještě dohrál ve
Válcovnách a po vojně v RH Místek jsem 13 let hrál v Lískovci a slavil dva
postupy z OS do 1.B.třídy. Nějaký pátek jsem byl kapitán a po té si ještě
odskočil do Sedlišť a Raškovic, kde jsem utrţenou achilovkou v roce 2004
ukončil hráčskou kariéru, i kdyţ jsem se potom k ní ještě vrátil, ale většinou
jako hrající trenér.
3. Od kdy se věnuješ trenérské profesi?
Od roku 2005, to jsem dostal nabídku od Ládi Šindlera trénovat Raškovice.
Takţe mne teď dost mrzí vztahy, které mezi Dobraticemi a Raškovicemi
jsou. Po Raškovicích, kde jsem působil jenom na jaře 2005 a podařilo se
zachránit v té době 1.A. třídu (v jarní tabulce jsme byli třetí), jsem odešel do
Palkovic a hned v první sezóně jsme postoupili do OP. V Palkovicích jsem
poprvé byl dva roky, po té přišly Chlebovice, Nošovice, Staříč a znovu na
dvě sezóny Palkovice. V památném ročníku jsme sice dvakrát porazili
Dobratice, ale přestoţe jsme dvacetkrát v řadě neprohráli, postoupily
DOBRATICE a to dosud povaţuji za největší trenérské zklamání! A teď
největší trenérský úspěch, ţe jsem dostal od Milana Duhana nabídku být
asistentem MFK F-M a ty tři roky v Lipině jsem si opravdu uţil a mám
záţitky na celý ţivot!
4. Co bylo pro Tebe tak zajímavé, ţe jsi kývnul na nabídku právě
Dobraticím?
Rozhodoval jsem se mezi asistentem u U19 v MFK F-M a nabídkou od
Borise Causidise vzít post trenéra Dobratic. Být trenérem v 1.A. třídě asi
rozhodlo a věřil jsem, ţe tady bude kádr, který bude chtít něco dokázat.
Tým je mladý a snad má budoucnost před sebou a osobnost Borise
Causidise taky hodně ovlivnila, ţe jsem tady a jsem tady rád. I kdyţ po té
přišla ještě jedna nabídka, vůbec jsem o ní nepřemýšlel i proto, ţe na
trénincích mě to s kluky baví a o to mi taky jde!
5. Jak probíhala příprava a jaká je Tvoje spokojenost s přístupem
hráčů?
To, ţe neklesl v přípravě počet hráčů pod 14 je úţasné a to nám všechny
kluby v okrese musí závidět! Přístup k tréninkovým jednotkám je od všech       
příkladný, moţná ne na všechny mé metody byli kluci zvyklí, ale postupně
si zvykají a jde jim to snad k duhu. Všechno děláme s míčem a ve velkém
tempu a snad je to i baví, samozřejmě, ţe je slyším i remcat, ale to k tomu
patří. V zápasech aţ na Hukvaldy spokojenost!
6. Je před prvním utkáním a tak je na místě se zeptat, co očekáváš od
svého týmu?
Ţe budou táhnout za jeden provaz, na hřišti se vydají ze všech sil a budou
sbírat body a dělat si fotbalem radost.
7. Asi jsi slyšel o vydatné podpoře dobratických fandů na zápasech, co
bys jim chtěl jako trenér na začátku sezóny vzkázat?
Tak kdyţ přijde na přátelák, byť do sousedních Tošanovic 25 fanoušků, tak
se tady asi fotbalem ţije a to mám rád! Já mám vţdy a všude k fanouškům
hodně blízko a velice si jich váţím! Můţu za kluky slíbit, ţe uděláme
všechno pro to, aby z kaţdého zápasu odcházeli spokojeni! Moje takové
krédo je, ţe za úspěchy mohou hráči, za neúspěchy trenér! Takţe, kdyţ se
někdy se nebude dařit, řvěte po mě, ale nikdy ne po hráčích! Věřím, ţe po
dnešním zápase s Vratimovem si všichni společně uţijeme závěrečné oslavy
vítězství a ţe v dalším kole v Datyni bude nabitý autobus a v něm znova
spokojení dobratičtí fandové. Uţ se na to moc těším!
Další zajímavosti ze ţivota trenéra Blahuty najdete na jeho webových
stránkách https://martinblahuta8.webnode.cz (pozn.redaktora)
 
 
ROZHOVOR PRO WEB OBCE 
 
1. Představte se krátce dobratické sportovní veřejnosti, sportovní kariéra, rodina..
 
Tak fotbal je moje celoživotní láska, hraju ho už od dětství. Mateřským klubem byly Válcovny F-M, kde jsem působil až do vojny,kterou jsem strávil i fotbalově v RH Místek.Po vojně jsem ještě jaro odehrál v Lipině v B týmu,ale béčko se rušilo z ekonomických důvodů a tak jsem odešel do Realu Lískovec,kde jsem strávil téměř 13 let. Za tu dobu jsem tam odehrál 451 utkání a vstřelil 90 branek ( vedu si statistiky už od dětství J ),byl jsem u dvou postupů z OS do 1.B. třídy, byly to zlaté časy mé kariéry.Potom jsem ještě rok a půl hrál v Sedlištích a kariéru bez pozice hrajícího trenéra ukončil v Raškovicích,kde jsem si utrhl achilovku a myslel jsem,že je z hraním konec. Proto jsem začal s trénováním, kde jsem postupně trénoval Raškovice,Palkovice,Chlebovice,Nošovice,Staříč  B a znovu Palkovice a to dokonce oba týmy najednou J !Ještě během trenérské kariéry jsem krátce vypomáhal ve Staříči a v Sedlištích ( ještě ve 44 letech jsem hrál 1.B. třídu ). No a před třemi lety mi trenér Duhan nabídl funkci asistenta  https://fm.denik.cz/fotbal_region/martin-blahuta-takova-nabidka-se-neodmita-20120807.html u týmu hrající MSFL MFK F-M, což byl pro mě šok a obrovská zkušenost. Hned po prvním roce jsme postoupili do druhé ligy a být u týmu byl pro mě velký zážitek a jsem za to moc rád,ikdyž teď loučení s Lipinou stále těžce nesu. A nebýt nabídky Borise Causidise z Dobratic,tak jsem  fotbalově odpočíval a věnoval se rodině,kterou jsem za ty dlouhé roky hodně zanedbával. Obě dcery jsou úspěšné trenérky populární taneční skupiny FUNKY BEAT a jdou od úspěchu k úspěchu a jsem na ně moc pyšný!
  
 
2. Jako trenér určitě jdete s nějakým cílem, jaký to je?
 
Fotbal na vesnici se hraje především pro lidi a ty musíme potěšit nejen dobrými výsledky, ale i hrou! Když kluci přistoupí k sezóně tak jak k prvnímu tréninku, nemám obavy se záchranou a ta bude asi základním cílem , protože druhý rok ve vyšší soutěži je vždy těžký,ale věřím,že díky všem fanouškům to zvládneme a v Dobraticích bude spokojenost.
 
3. Co stihnete s kádrem v letní přípravě?
 
Do prvního mistráku s Vratimovem  (https://martinblahuta8.webnode.cz/news/los-1-a-trida-podzim-2015-dobratice/ ) nám zbývá ještě měsíc  , čeká nás ještě minimálně 4 utkání a 10 tréninkových jednotek, tak snad se tým na sezónu dobře připraví ! Stále s duší dobratické kopané Borisem Causidisem hledáme možnost posílení týmu,tak se fanoušci nějaké posily dočkají ! Jinak vás budu o dění  v našem týmu informovat na svém webu. https://martinblahuta8.webnode.cz/  a máte se možnost na diskuzi zeptat na cokoliv,rád vám odpovím!
                   
 
ON-LINE ROZHOVOR PŘED STARTEM  1.A. TŘÍDY 
MARTIN BLAHUTA
( neupraveno )    
 
zvědavec

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:29)X

12.8.2015 (20:11) Odpovědět # X
Marek Procházka

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:24)X

Vidíš na něho jsem zapoměl, řekni mu že zítra v 17:00 je trénink, teď se průkazky dělají on-line tak to do soboty zvládnem, pokud mu však bude stačit jen menší honorář ?

Marek Procházka reaguje:

12.8.2015 (21:36)X

To byla sranda  on už dávno ukončil karieru.

12.8.2015 (20:07) Odpovědět # X
Marek Procházka

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:22)X

Tak to máš více info ty  Tak napiš jak to bylo !

Marek Procházka reaguje:

12.8.2015 (21:33)X

Veřejný názor Kuby jak to celé bylo Zdravím chtěl jsem jít zpátky do Frýdku měl jsem I nabídky jak z Pardubic a ze Sokolova..upřednostnil jsem Frýdek protoze se mi pan rechtorik osobne ozval a ptal se me co bych chtěl za podmínky...hned mi řekl že to není problém tak už jsem si pomalu balil věci...jenže mi volal pote o dva dny později a řekl mi zase úplne jine podmínky...tak me to zarazilo a říkam vždyť před dvěma dnama jsme spolu telefonovali a bavili jsme se úplne o něčem jiném. ..a ten mi říkal že mi nakonec tolik dat nemůžou a zase se to tahalo další dva dny...pote jsme se zase spojili a zase dál jednali a nakonec jsem se i uskromnil a říkam Dobrý tak mi dejte Teda min a ten mi na to řekl že i tolik mi prostě nedají..říkam resili jsme to týden a porad proste pan rechtorik zkoušel..no a říkam ze za týden začíná liga a ze to chci Mít už vse vyresene a nedohodli jsme se...a pote se mi ozval Třinec ze by o mně meli zájem tak jsem jim řekl že to ještě resim s Frýdkem ale nemůžeme se týdne domluvit na podmínkách. ..a tam se me zeptali co bych chtěl. .a hned mi na to řekli že to není problém ze o mně mají zájem. .tak i když jsem nechtěl tak jsme na to kývl. ..jako mrzí me to mam tady ve Frýdku rodinu i fanoušci jste perfektní a muselo se to gak nakonec pokazit...tak nechápu proc si vedení ve Frýdku( mamula a rechtorik) vymýšlí a chcou me ocernit před fanouskama vždyť to bylo jinak...zase jsem po nich nechtěl tak velkou sumu...chtěl jsem se hlavně i kvůli fanouškům vrátit jsou totiž nejlepší v druhe lize...zklamali me hlavně ty pomluvy... a veřejný názor vedení Lipiny Celek ze Stovek hodně stál také o návrat svého odchovance Jakuba Teplého. Ten dal nakonec přednost nabídce konkurenčního Třince. „Jednání Kuby Teplého nepovažujeme za zcela korektní vůči bývalému mateřskému klubu, neb s námi zahájil jednání a v jeho průběhu bez udání důvodů uzavřel dohodu v Třinci. Není to tedy otázkou vyjednávání o smluvních podmínkách, ale o rozhodnutí samotného hráče, které nezbývá, než respektovat. Na druhou stranu nás mrzí, že Kuba o návrat do svého mateřského klubu v podstatě neusiloval," mrzí Mamulu.

Každý víme kde je pravda. O mém online rozhovoru a datumu si přečtete prosím dole a odpovězte jestli souhlasíte.

 

12.8.2015 (19:52) Odpovědět # X
maestro

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:21)X

Když mají v sestavě Cufa tak musí postoupit do FNL ne ? V Dobraticích bude nabito, jenom já jsem nalákal tak stovku lidí  Ty to nevyhraješ ty máš volňáska 

12.8.2015 (19:17) Odpovědět # X
Pes

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:18)X

To si taky netroufnu, pouvažuji a zítra to doplním.

12.8.2015 (19:16) Odpovědět # X
Pes

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:17)X

Tip Liga je pro mě čím dál těžší. Když se v nabídce objeví tým ve kterém jsem působil tak tipuju jeho vítězství ikdyž o tom nejsem přesvědčený. Dobratice to je tutová  1  A Lipinka bodík bude stačit, takže kříž  Teď mám cíl porazit aspoň tebe ! Hrajeme spolu o láhev ? kdo bude hůř postavený tak jí na Vlaším přinese ju ?

Pes reaguje:

13.8.2015 (07:10)X

Jsem hravy,BERU  

12.8.2015 (18:52) Odpovědět # X
fans

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:11)X

Prepsl - Švrček,Literák,Židek,J.Prokeš - Talián,Wozniák,Vašenda,Mozol,Zapalač - Prokeš

Rád bych napsal dva útočníky,ale to byl problém za celé ty tři roky a i Hynek nebýt gólu ve FNL by se tam charakterově do sestavy nevlezl !

12.8.2015 (18:47) Odpovědět # X
Kovy

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (21:11)X

Zdarec, no ty mi dáváš!

1. Celý ročník 2014/15 byl nepodařený, byly sice zápasy,které se povedly ( Vlašim,Znojmo,Ústí ), ale vyhrát ze 30 utkání pouze 8 je tragédie ! Naštěstí se našly dva týmy , které byly ještě horší ( Kolín,Most ) než my. Zachránilo se, ale diváci ze Stovek se hrou moc nebavili a úbytek je velký a nevím,jestli se ještě ty velké návštěvy vrátí !

2. To by by bylo na několika hodinovou odpověď, tak snad jen z podzimu,jak jsem hráče vidělhttps://martinblahuta8.webnode.cz/news/anketa-hrac-podzimu-2014/

3. Na to už jsem odpovídal. Je to prostě podle mě neúcta k Honzovi, to si nezasloužil.

4. Nejsem tak důležitá osoba i proto se tak se mnou rozloučili a to nijak.

5. Další těžká otázka,ale zkusím to.

Prepsl - Švrček,Literák,Židek,J.Prokeš - Talián,Wozniák,Vašenda,Mozol,Zapalač - Prokeš

Rád bych napsal dva útočníky,ale to byl problém za celé ty tři roky a i Hynek nebýt gólu ve FNL by se tam charakterově do sestavy nevlezl !

6. Zážitek na celý život byl vstup do FNL ( Bohemka,Karviná,Táborsko ), postup do FNL a cesta z Břeclavi ! Taky jsem byl moc rád, že jsem půl roku mohl dělat prvního asistenta Karlovi.

Nejhorší byly všechny porážky s Třincem, ostuda na Bohemce, chování rádoby fanoušků po poháru s Třincem a taky konec působení v Lipině.

7. Sleduji to samozřejmě, asi to není důležité.

8. Milan Duhan - velký profík a výborný trenér, svým odchodem překvapil,asi moc dobře věděl co se chystá !

Vlado Goffa - na angažmá ve Frýdku asi nebude vzpomínat v dobrém. Byl v tréninku asi moc měký , ale člověk to je dobrý.

Karel Orel - měl v Lipině pokračovat alespoň jako asistent, pěkně s ním vydrbali, mohl dělat asistenta v Opavě,ale spoléhal na slib, co mu vedení dalo.

9.To mě baví pořád, kdyby mi to nabídli,zůstal bych v Lipině a dělal asistenta u U19,bohužel !

10. Taky jsem už odpovídal.

11. Ve Frýdku !

12. 10 980 Kč za dvacku,ale to už je hodně dávno.

13. Chci vždy postoupit, ale letos to na postup nevypadá, tak do 8.místa bych to viděl reálně.

14.Uf další těžká otázka.

Smolík - Tabach,Blahuta,Vyvial,Myška - J.Merta,Lesniák,Liberda,Huška,Pustka - Dorotík

Ale ta sestava s velkou rezervou, zapoměl jsem na kluky ze Sedlišť,Raškovic,Nošovic atd.

15. Další chyba vedení, mohli jezdit Žiďas s Vencou spolu a parta by byla určitě lepší,škoda.

Tak asi víc toho nevypotím.  Snad jsem na nic nezapoměl.

12.8.2015 (18:15) Odpovědět # X
Pes

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (20:23)X

Zdarec Peťo. Ježiš to je těžká otázka, já pamatuji i všechny zápasy v lize, v národní lize a samozřejmě i teď ve FNL. No zkusím,ale nerad bych na někoho zapoměl.

 

Schafer - Kubalák,Šeděnka,Literák,Krajčík - Coufal,Řezáč,Grussmann,Klepáč - Marchevský,Levinský trenér Zachar,Cviertna

 

Aspoň pár náhradníků : Prepsl - Dobýval,Foks,Orel,......

 

Měl jsem vždy vzor podle toho na jakém postu jsem v té době hrál! Úplně nejvíce jsem obdivoval Emila Krajčíka,Jardu Šeděnku a Pepu Chovance. Dodnes jsem rád,že jsem si rok zahrál s neboštíkem Jardou Šeděnkou, přestože jsme spolu hráli stopéry, nikdy jsem nedokázal tykat, tak jsem si ho vážil !

 

Na Pepu Marchevského, s tím jsem si taky zahrál v Lískovci !

12.8.2015 (16:20) Odpovědět # X
maestro E-mail

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (20:05)X

Obě piva jsou výborné a po zápase v Dobraticích dáme škopek ne ? Jo a v pokladně budeš mít volňáska jak jsem slíbil a kup si buletin, ať si na cestu zpět vyhraješ slivovici 

12.8.2015 (14:02) Odpovědět # X
martin l.

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (20:03)X

Na to nedokážu odpovědět, neviděl jsem nové hráče v tréninku. Po tom co jsem viděl v Opavě bych ale raději viděl Martina Matúše v útoku a Michala Švrčka ne na lavičce,ale na hřišti.Hodně se mi líbil v Opavě i v Ústí Tomáš Hykel, tak snad to nový trenér dobře postaví v Sokolově a Lipinka urve nějaký bodík,budu klukům držet palce u on-line přenosu.

 

12.8.2015 (13:10) Odpovědět # X
Pepe

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:57)X

Taky zdravím. Určitě jsem si jak od Milana Duhana,Vlado Goffy a Karla Orla něco vzal. A určité tréninkové věci používám,ale většinou tréninky vedu podle svých zažitých praktik.Myslel jsem si ,že nabyté zkušenosti nevyužiju,protože ve většině týmů se trénuje v malém počtu hráčů,naštěstí to není případ Dobratic ! Ještě mi neklesl počet hráčů v tréninku pod 14, vyjímkou byl jeden trénink při kroužení na Olešné na kolečkových bruslích, tam nás bylo jen 8 ! Máme jen dva tréninky v týdnu a jsou opravdu náročné,ale kluci to zvládají skvěle ! A to .že odehráli v sedmi dnech 4 zápasy je hodně stmelilo a hrábli si opravdu na dno a doma měli i dusno  !

12.8.2015 (11:17) Odpovědět # X
fanoušek

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:46)X

Do Lipiny bych se určitě rád někdy vrátil,ale mužská kategorie je pro mě zřejmě nereálná i proto, že licenci A si už asi dělat nebudu. Dobratice podle mě žijí fotbalem a dírou bych je určitě nenazval. Jsem tady moc spokojen !

12.8.2015 (09:19) Odpovědět # X
Pavel P.

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:33)X

Honza Žídek byl základní kámen lipinské sestavy a podle toho se mělo s ním jednat.Velkou chybou bylo,že se ho nepodařilo udržet i za cenu nějaké nadstandartní smlouvy !Myslím si,že by jí Honza přijal,ikdyž to měl každý den hodinu cesty na Stovky. Jsem rád,že to už dopadlo a že zase může hrát alespoň za Opavu, ikdyž si myslím,že má na ligu,ale třeba se jí dočká z Opavou,budu mu držet palce!

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:38)X

Kdo mi přirostl k srdci ? Jednoznačně pan Vojvodík a ti co se mnou byli ty celé tři roky ( Ondra,Švrk,Lity,Taloš,Karel) + Žiďas. No a samozřejmě fanoušci, ale ty bych těžko vyjmenoval 

11.8.2015 (13:58) Odpovědět # X
martin

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:25)X

Jenom dotaz současného kvalitního trenéra Palkovic Jardy Merty po utkání s Hukvaldama v loňském ročníku,ale to bylo jen zdvořilostní fráze  . Na ročník OP 2010/11 se nedá zapomenout , někdy si přečtu články z této sezóny  https://martinblahuta8.webnode.cz/clanky/ a pořád cítím zklamání, že se Palkovicím nepodařilo postoupit. Teď mě moc mrzí ,že v Palkovicích trochu fotbal upadá,přitom se tam tak dobře pracuje s mládeží ! Ta generace Mertů,Lesniáků,Poledníku je už bohužel ve fotbalovém důchodu a zájem mladých je tragický,ještě že tam mají Pepu Bílka !

11.8.2015 (08:59) Odpovědět # X
fanda

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:15)X

Mám nějaké info o soupeři, vím že odehráli jen dvě utkání, že trénovali v menším počtu hráčů a tak věřím,že se projeví naše podle mě kvalitní příprava a že začneme vítězstvím, třeba výsledek 3:1 by se mi moc líbil 

10.8.2015 (22:15) Odpovědět # X
Marek Procházka

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:12)X

Kromě Jablonce všichni.

10.8.2015 (22:10) Odpovědět # X
Marek Procházka

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:11)X

1.Sparta Praha

2.15.

3. Baník a Bohemians

4.Karviná a Hradec

5. 8.

6. Vyšehrad

7. Doufám,že co nejvýše !

Marek Procházka

Martin Blahuta reaguje:

12.8.2015 (19:05)X

Tak zdravím všechny čtenáře,fanoušky Lipiny,Dobratic a jdu odpovídat 

Marku nějaké náznaky byly z Rožnova,ale ty hned padly a ani bych tak daleko nerad jezdil a po té co už jsem byl v Dobraticích, jsem dostal dotaz ohledně mládeže v Třinci, i to jsem z díky odmítl. U19 MFK F-M jsem hodně zvažoval a byl jsem rád za nabídku Pavla Hajného,ale teď jsem rád,že trénuji v Dobraticích a už se těším na sobotu .Doufám,že můj nový tým nebudeš moc kritizovat 

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode