RADIM WOZNIAK A JEHO LOUČENÍ S KARIÉROU - 18.7.2020

25.05.2020 09:27

                   CHYSTÁ SE VELKOLEPÉ LOUČENÍ S RADIMEM WOZNIAKEM
                                 FRÝDLANT 18.7.2020 15:00

Ani se nechce věřit, že Radim Wozniak (29.1. 1978) se chystá loučit se svou kariérou „profi“ fotbalisty. Proč je v uvozovkách profi, protože Radim určitě neodolá kulatému nesmyslu a bude dál rozdávat fotbalovou radost alespoň na nižší úrovní. Odchovanec Lokomotivy Ostrava přestoupil v 17 letech do Baníku Ostrava a jak probíhala jeho dlouhá kariera o tom už ……!
Radime, především velký respekt k tvé kariéře, jaká vlastně byla?
Podle mě respekt je silné slovo. Respekt májí u mě kluci, co v lize odehráli spoustu utkání. Já jich moc nemám, v lize se mi lepila smůla na paty a vždy to krouhlo nějaké zranění, kterých jsem si bohužel užil.
Ale když to tak shrnu, tak můžu být sám se sebou spokojený.  Zažil jsem mnoho postupů, mnoho zajímavých zápasů se zajímavými týmy ze zahraničí. Dokonce v Mladé Boleslavi jsme  porazili 1:0  i tým ČR v době kdy „byly jedni z nejlepších na světě, kde snad z hvězd chyběl jen Pavel Nedvěd  (vím, že nás podcenili a my měli i štěstí ale,prostě jsme vyhráli a jak se říká, to se počítá.

Kdo tě přivedl k fotbalu a na které spoluhráče z mládežnických celků nejraději vzpomínáš?    
Asi jako každého kluka, tak k fotbalu mě přivedl můj otec, který byl i můj první trenér v Lokomotivě Ostrava, kde jsem si kopal přibližně do svých 17let, kde mě pak oslovil Baník, zda bych to nechtěl zkusit na 14 dní a že se uvidí. A docela se mi dařilo, tak si mě vzali do přípravy a už jsem tam zůstal.Vzpomínám,já musím říct, že až na Slovensko jsem měl velké štěstí na party kluků, kteří mi vždy dodávali spoustu energie, a vždy byla super chemie mezi námi. Byli někdy, jak se říká třecí plochy, ale ty byly rychle vyříkány a byl klid. Takže vzpomínám na všechny a rád chodím i na akce právě Lokomotivy, kde se čas od času sejdeme a zavzpomínáme.
Co pro tebe znamená klub Baník Ostrava, ve kterém si odehrál 22 ligových zápasů?
Asi jako pro každého Ostraváka je prostě Baník pojem jako blázen. Protože jsem řekl, že jsem hrál za Lokomotivu do 17let,nikdy mě nenapadlo, že bych si v takovém klubu někdy mohl zahrát a natož si zahrát ligu proti týmům jako je Sparta a Slavie. Zahrát si s hráči jako je Radek Slončík,Marek Jankulovski , Milan Baroš či Jan Laštůvka. To se mi poštěstilo a jsem za to moc rád. Jen škoda těch zranění, mohlo startů být více a škoda, že jsem nebyl více průbojný. V té době jsem byl rád, že jsem součástí toho kolosu, teď vím, že jsem měl více být průbojný a možná kdyby nebylo těch zranění, ale to je možná. Na druhou stranu, nezažil bych ty postupy, nepoznal bych kamarády, nepoznal města jako Budějovice, Boleslav a hlavně Hradec Králové,prostě jsem rád, že je to tak jak bylo!
Během působení v Baníku sis odskočil vykopat ligu do Budějovic, asi taky krásné vzpomínky ne ....?
Ano krásné, začal jsem chodit s mou nynější manželkou, která se mnou prožila vše. Poznal jsem krásné město, super lidi, mě se dařilo, postoupilo se, ty oslavy byly krásné, velké a dlouhé. Poznal jsem kluky, ke kterým jsem měl velký respekt jako Karel Vácha, Jirka Povišer, Pavel Hapal a Míla Penner, který již bohužel není mezi námi (kluci co něco dokázali ve fotbale) mladé kluky, co teď jsou hvězdy David  Lafata, Martin Latka a Tomáš Sivok a zahrál jsem si s nynějším výborným trenérem Budějovic Davidem Horejšem a nynějším manažerem Martinem Vozábalem. Dokonce mě chtěli Budějovice koupit, ale bývalé vedení a lidi v klubu mě nepustili, tak jsem si otevřel pusu a bylo zle.
Jednoduchá rovnice pro kluby, kde je Wozi, tam se slaví postup do ligy, tak jak to bylo v M.Boleslavi?
Boleslav byl ambiciozní klub, postoupili jsme v pohodě, opět jsem potkal super lidi, jak kolem fotbalu tak i mimo něj. S nimi i jezdíme doteď na dovolené a vždy vzpomínáme, jak bylo fajn. Bohužel jak už jsem říkal, těch zranění (opět křížový vaz) bylo moc a díky ambicím MB jsem nedostal možnost se rozehrát a odešel jsem už do zmiňované Bánské Bystrice.
A neuvěřitelný postup do ligy potřetí – Hradec Králové. V Hradci 4 roky kapitán, doma jste porazili Spartu 2:1 .... záznam z utkání , asi nejkrásnější část tvé kariéry, což :) ....?
Pro mě je každý zápas krásný a kór, když se vyhraje. Ale ano, Hradec je pro mě srdcovka, ožil jsem, narodil se nám zde syn Tomáš a dcerka Terezka byla na cestě. Když jsem přicházel do Hradce, chodilo na nás cca 200lidí, když jsem odcházel tak chodilo mraky a na Spartu a Slavii přišlo 18 tis. lidí a když jsme postoupili a v prvním kole jsme porazili Spartu tak to bylo něco úžasného, nezapomenutelného, byli jsme trošku ,když to přeženu BOHOVÉ pro lidi v Hradci. Fanoušci si mě oblíbili a dokonce, když Hradec hrál ve Vítkovicích, šel jsem se kouknout a když mě viděli, tak vyvolávali i po té dlouhé době mé jméno. Zahřálo to u srdíčka a pohladilo na duši.
Mezi dvěma postupy (Boleslav – Hradec), sis odskočil na jediné zahraniční angažmá do Bánské Bystrice, tam si odehrál 45 ligových zápasů a dva v poháru UEFA. Jak se ti líbilo ve slovenské lize?
Tady na toto období nerad vzpomínám, mě se po operaci kolena vůbec nedařilo, dokonce jsem šel za trenérem Václavem Daňkem (legenda Baníku) a požádal ho, ať mě nestaví, ale řekl, že tam nemá koho dát. Trenéra nepochopitelně odvolali, myslím, ze 4místa a od té doby to šlo všechno z kopce a my myslím nevyhráli cca. 15 zápasů po sobě a já si natrhl sval, ale musím přiznat, že mi to vůbec nevadilo. Tak jsem si to vyžral až do konce a když jsem řekl manželce, že na Slovensku končíme, rozplakala se štěstím a za dva dny měla sbaleno, prostě nevyšlo to, ale to se někdy stává a já si uvědomil ohledně sportu a fotbalu spoustu věcí.
V roce 2011 si přestoupil do MFK F-M .... články sezóna 2012/13, který i díky tobě postoupil po 13 letech do druhé ligy, nemrzí tě, že si už jaro 2013 neodehrál celé .... a nebyl si tak přímo u postupu ...., byť ze druhého místa?
Ano tohle období bylo jako skoro všechny super, super parta, Radek Myška jako ředitel, fanoušci, dařilo se mi, dokonce na podzim jsem ze stopera dal myslím 7golů a první rok jsme šahali po postupu, který unikl jen o vlásek a myslím, že bychom ve 2lize ostudu neudělali (ani nevím, zda bych ji hrál, přeci jen spojit práci a profi fotbal je moc těžké) druhý rok byl podzim výborný ...., pak začala příprava ...., já díky člověku co tam byl, musel trénovat i s teplotami, sedlo mi to na průdušky a musel jsem měsíc a půl vynechat. Pak jsem přišel a nestačil se divit, ten „člověk“ vyhodil nejprve kapitána Zdenu Staňka a pak mě a díky němu mi konec ve FM hodně zhořkl. Ale jak se říká, co tě nezabije, to tě posílí!
Lipinští fanoušci tě milovali, ale ne jinak to bylo třeba i v Hradci ...., ti tě dokonce přišli do Stovek podpořit při jednom z utkání valcířů. Jak vůbec vzpomínáš na fanoušky a kteří byli nejlepší?
Vzpomínám si na to, když mi to přišli říct kluci, že za mnou přijeli fanoušci Hradce, že mám jít ven, tak jsem říkal, ať si dělají srandu z mladších. Pak jsem vyšel ven, opravdu přijeli a opět potěšilo mě to, pohladilo na duši, perfektní, prostě jsem si je získal svou hrou. Nebaví mě nakopávat balóny, ale hrát fotbal. Mnoho lidí mi to vytýkalo, mockrát mi to vyšlo, ale nejhorší bylo, když to nevyšlo, byl oheň na střeše. Ale lidem se to líbí, když na stoperovi dáte housličky soupeři, prostě na tribunu to kopne každý dřevák J)).
Po té už přišly Petřkovice .... a Frýdlant, jak tyto štace hodnotíš?
Opět pozitivně,do Petřkovic jsem přišel v době, kdy málem spadly do1.A třídy, díky lidem, co tam díky známostem přišli (Martin Cesnek , Zdena Staněk, já, později Karel Maceček, David Fromelius, Tonda Buček…….) se udělala parta, kdy jsme kraj a divizi prošli jako nůž máslem a zastavili se až v MSFL, kde Petřkovice hrají hodně úspěšně dodnes. Opět jsem potkal spoustu skvělých lidí David Levčík, Adam Hubeňák, Martin Václavík, Roman Holiš a další. Dokonce jsem tam ukončil kariéru, koleno mi vypovědělo službu a šel jsem opět na operaci, kde jsem se dozvěděl, že koleno už má to nejlepší za sebou. A protože klukům se dařilo, tak nebylo co řešit. Takže KONEC……jenže druhý rok a hlavně podzim byl ze strany Odry špatný a tak mi zavolal trenér, zda bych jim nepomohl a neodehrál poslední 3 podzimní kola, poté mě požádali, zda bych jim nepomohl mluveným slovem během jara. První kola se nepovedly a tak mě požádali, zda nechci nastoupit a nám se povedla spanilá jízda a v poklidu jsme Odru zachránili. Místo díky jsem ale dostal kudlu do zad právě od lidí, co prosili, ať pomůžu a tak jsem se rozhodl po telefonátu s mým dobrým kamarádem Martinem Šrámkem, zda nechci pokračovat v divizi a protože jsem měl chuť ukázat lidem v Petřkách, že udělali chybu, tak jsem do toho šel a málem jsme opět postoupili. Skončili druzí, o jak se říká o prsa indiánské ženy a opět potkal super lidi a super kabinu.
Bohužel koronavirus rozhodl, že jarní část divize se zrušila, moc tě to mrzí, že si se nerozloučil s kariérou přímo v mistrovském utkání?
Tohle mi vůbec nevadí, já se vlastně loučil, každým zápasem, nikdy jsem nevěděl, zda příště nastoupím. Koleno mě opravdu moc bolelo, ale za tu energii, co mi dával fotbal a kabina mi to stálo. Kluci ve Frýdlantu jsou skvělí, a kdyby nebylo to koleno tak na prd, tak bych ještě hrál. Ale myslím, že někteří budou rádi, že už mě neuvidí, někdy jsem byl hlučnej po zápasech :).
A tak Frýdlant .... v čele s Martinem Pechou .... ti chystá „rozlučku“ na frýdlantském pažitu. Mohl bys nám o této akci, která by se měla konat v sobotu 18. 7. 2020 v 15:00 něco prozradit.
Já vlastně o ní moc nevím, Martin Pecha se mě zeptal, zda by mi mohl udělat rozlučku, já si myslel nějaký sranda zápas, ale pak mi řekl, ať zavolám do Hradce a MB, zda kluci nepřijedou, ti přislíbili, že rádi a jen koukám, co Martin vymýšlí dále. Mi to přijde, až na moc velkou akci, já neměl nějak zázračnou kariéru.
Do svého týmu sis pozval plejádu fotbalových osobností, jen namátkou Čech Marek, Faldyna, K. Kula, Jankulovski, Literák ,Varadi a další, to muselo být pro tebe hrozně těžké vybrat jen pár vyvolených. Stál si hodně o Marka Matějovského, ten je však po operaci achilovky, chybí ti tady ještě někdo? A vůbec koho si měl nejoblíbenějšího spoluhráče, trenéra, funkcionáře?
Tyhle kluky obvolal opět Martin, já se starám jen o kluky z Hradce, MB a Petřkovic.  Jinak vše dělá Martin. Už jsem mu i říkal, že je to na mě až mocJTrošku to také beru jako velký den pro Frydlantský fotbal, přijdou lidi, pokud přijdou i lidé, co to Martinovi slíbili, bude fajn a já se na ně moc těším. Lidi,které jsem moc nemusel, jsem ve fotbale kolem sebe moc neměl. Přestože díky mé povaze, kdy vše říkám z očí do očí, jsem někdy problémy měl. Opravdu bych nejraději pozval všechny.
Určitě tě bude „Šráma“ dál přemlouvat k pokračování ve Frýdlantě, nebo alespoň k občasné výpomoci, nebo mají šanci nějaké týmy z nižších soutěží, třeba Staříč :)?
Něco by se našlo, ale prozatím musím říct, že nechci. Navíc jsme dostali od Baníku s kamarádem Alešem Broulíkem možnost vést celý ženský fotbal v Baníku Ostrava a to mě hodně časově zatěžuje a nesmírně baví.
A otázka na závěr, půjde tvůj syn ve tvých šlépějích, a co dcera jakému se věnuje sportu? Radime, co bys vzkázal současným mladým fotbalistům, aby měli tak krásnou kariéru jako ty. Neděsí tě upadající zájem o fotbal, vždyť je to tak krásná hra.
Tomino hraje fotbal, teď přestoupil v zimě do Baníku a když se začal těšit na mistrovské zápasy, tak přišlo to, co přišlo…koronavir. Bohužel musí si jako my všichni na začátek fotbalu počkat. Navíc jsem rád, že ho fotbal baví, ale co je pro mě důležitější, jde mu to ve škole a to je alfa a omega celého života. Nemusím mít doma fotbalistu, ale spokojeného kluka a to samé platí i o dceři. A co bych vzkázal mladým fotbalistům? Na to si musí každý přijít sám, já bych jim jen přál, aby je fotbal bavil stejně jako mě, aby jim dal spoustu krásných zážitků jako mi, aby poznali spoustu dobrý přátel jako já, tohle všechno mi dal fotbal. Martine, ( Blahuta – autor článku), ten upadající zájem o fotbal a všeobecně o sport mě mrzí.

                       PRAVDĚPODOBNÁ SOUPISKA WOZIHO TÝMU

RADIM WOZNIAK - M.ČECH, J.LINDR, R.BARÁNEK, T.CIGÁNEK, J.SKOUPÝ, D.LEVČÍK, T.ČÁP, P.LUKÁŠ, J.PODĚBRADSKÝ, M.KASÁLEK, M.VÁLEK, P.FALDYNA, M.ŠRÁMEK, K.KULA, A.BROULÍK, A.HUBEŇÁK, M.VÁCLAVÍK, M.CESNEK, P.LITERÁK, A.VARADI, J.BARÁNEK, P.SAMEC, M.MATUŠOVIČ, P.VESELÝ, R.HOCHMEISTER, M.BAROŠ ???, J.LAŠTŮVKA???, M.JANKULOWSKI ???
MANAŽÉR: MARTIN PECHA     TRENÉŘI : M.BLAHUTA, R.HULVA


Nejen pro web. https://martinblahuta8.webnode.cz/ ..... zpracoval M.Blahuta


FOTOGALERIE Z LOUČENÍ S KARIEROU RADIMA WOZNIAKA ....

WEBY TÝMŮ, VE KTERÝCH RADIM WOZNIAK HRÁL (ťukni na znak týmu) až na B.Bystici.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode