ROZHOVOR MARTIN BLAHUTA - ASISTENT TRENÉRA MFK F-M

08.08.2012 20:03

 

Martin Blahuta: Taková nabídka se neodmítá
Bývalý trenér Palkovic Martin Blahuta se stal v letním přípravném období dalším asistentem u třetiligových mužů Frýdku-Místku.
Frýdek-Místek – Druhým asistentem trenéra Milana Duhana v třetiligovém Frýdku-Místku se stal Martin Blahuta, který naposledy trénoval fotbalisty Palkovic.
Z okresu do třetí ligy, tomu se říká tedy pořádný trenérský skok?
Je to opravdu obrovský rozdíl. Za osm let trénování jsem poznal pouze vesnický fotbal (Blahuta trénoval v Raškovicích, Palkovicích, Chlebovicích, Nošovicích a Staříči, pozn. red.), takže když se teď momentálně nacházím ve třetí lize, je to pro mě opravdu velký skok. Ale já vždy říkal, že chci dělat fotbal trochu jinak a taky jej i dělal. I proto jsem možná často slýchával, že z toho dělám druhou ligu a přitom že trénuji pouze okres. Ten film Okresní přebor snad museli točit podle mě (smích).
Jak vlastně k vašemu angažmá ve frýdecko-místeckých Stovkách došlo?
Tak to by mě taky zajímalo (smích). Já to beru jako odměnu za celoživotní lásku k fotbalu a jsem opravdu rád, že si toho někdo všiml. Nabídka k angažmá ve Frýdku byla pro mě šokující, měl jsem tři dny na rozmyšlenou, zvažoval jsem pro a proti a přesto, že jsem nikdy nechtěl dělat asistenta, tak jsem nabídku přijal. I když mi to dost zkomplikovalo život. Prostě taková nabídka se neodmítá a jsem za ní rád, ale uvěřil jsem jí, až jsem byl poprvé v třetiligové kabině.
Jaká je vaše role v týmu? Co je vlastně vaším úkolem?
Zatím těch úkolů moc není, pořád se jen tak rozkoukávám. Sice dostávám prostor se ke všemu vyjadřovat, ale cokoliv doplnit po takových trenérech jakými jsou Milan Duhan s Karlem Orlem snad ani nejde. Tak snad můžu zatím působit jako motivátor, kluky povzbudit, vyhecovat. Ale být denně s týmem několik hodin na hřišti je pro mě poučné a zároveň krásné.
Práce u třetiligového celku je jistě časově náročná. Jak vše zvládáte?
No, tak to je asi největší problém. Dělám totiž ve čtyřsměnném provozu a přestože mám s trenérem Duhanem nepsané pravidlo, že nemusím absolvovat všechny tréninky, tak jsem zatím ještě nechyběl. Za to bych chtěl poděkovat kolektivu žíhárny, že mi všemožně vycházejí vstříc. Ale především bych chtěl poděkovat manželce, která to nemá se mnou jednoduché, a jen doufám, že v příštím roce spolu oslavíme stříbrnou svatbu. Zasloužíla by nějakou medaili. Jak říká Zdena Špaček z Palkovic, jsem blázen do fotbalu a mám jej strašně rád. Navíc čtvrtky jsou ve Stovkách volné, tak ještě chodím do Palkovic na trénink porvat se o místo v sestavě. Na Palkovice se totiž nedá zapomenout.
O víkendu čeká Valcíře první mistrovské utkání v Kroměříži. Co očekáváte od nadcházející sezony?
Moc se na tu sezonu těším. Já jsem vždycky optimista a přestože výsledky ani hra nebyla v přípravě ideální a zdálo se, že nahradit odcházející hráče nebude v úvodu sezony reálné, zápas s Frýdlantem ukázal pravý opak. I proto věřím ve vítězství už v Kroměříži, a to co se klukům nepodařilo loni, zažijeme letos. Budu se snažit tomu jakkoliv pomoci a splatit tak důvěru vedení MFK FM a ještě jednou díky. 
 
Fotogalerie z utkání MFK F-M : Baník Ostrava .....
Tak snad dovolená v Chorvatsku ( viz. fotogalerie ) nebude ... ! 
Ale na okresní přebor nezapomenu ..... a určitě to nebyl  .... !!!!!!
Příprava z pralesní ligy :) .....
 
 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode